לטייל בתוך גלויה- חופשה משפחתית ביער השחור וחבל אלזס

סוכריות

• טיסות זולות מאוד, במיוחד אם מזמינים זמן מה מראש ולא בעונה (יולי-אוגוסט).
  • האוכל זול- מומלץ לקנות בסופר (מילקי ב-20 סנט!). ביער השחור יש סופרים ענקיים ומגוונים מאוד.
  • המון אטרקציות לילדים בכל הגילאים.
  • לתכנן מראש את המסלול- יש המון מה לעשות וכדי למקסם את הדברים שאתם יכולים לעשות, שווה להשקיע בתכנון.
  • מי שמחפש מלון ליד שדה התעופה בבאזל ללילה הראשון/אחרון, ממליצה בחום על Hotel Dreiländerbrücke, למרות השם הלא-קליט בעליל שלו, מדובר במלון מצוין ובמיקום טוב.
  • אני ממליצה ללון בפיירבורג עצמה, במיוחד אם אתם רוצים להסתובב בערב. אם בא לכם מקום יותר כפרי- בחרו באיזור אגם טיטזי או בפלדברג. קחו בחשבון שהדרך לפיירבורג קשה לנהיגה, בעיקר בלילה.
  • תקשורת- ממליצה בחום על גולן טלקום, עבד מצוין. חבר שנסע עם sim2fly גם המליץ.
  • WAZE עובד מצוין, אין צורך ב-GPS נוסף.
  • מקומות שלדעתי אסור לפספס ביער השחור: פארק אירופה, פארק שטיוואסן, באד פרדייז, אגם טיטזי, מפלי טודנאו
  • פארק אירופה- להקדיש יום שלם (יום אחד מספיק), לבוא מוקדם ולקחת ישר רכבת מגרמניה לספרד, לעשות את הפארק הפוך. לא התלהבנו מהמופעים, לא כדאי “לרדוף” אחרי המופעים בפארק.
  • תורידו את האפליקציה של פארק אירופה- אפשר לראות אילו מופעים יש בכל שעה, אילו מתקנים יש בקרבתכם ומה מצב התור בכל מתקן.
  • עוד סוכריה לגבי פארק אירופה- כדאי לתכנן מראש את הביקור, להחליט אילו מתקנים חשוב לכם לעשות, אחרת אתם יכולים לפספס המון דברים.
  • מקומות שאסור לפספס בדרך היין: ריקוויר, שטרסבורג וקולמאר.
  •  יש בחור בשם אליאב שיכול לדאוג לכם לאוכל כשר! הוא שף באיזור קולמר. הטלפון שלו: 33640238094 +
  • שתי קבוצות שיעזרו לכם לתכנן את הטיול: היער השחור- המדריך המלא והיער השחור גרמניה- כל המידע והטיפים
  • מוזמנים לצפות בסרטון המסכם של הטיול שלנו.

כרישים:

• לבדוק טוב טוב לגבי הדירה/מלון- באיזו קומה, מחיר, מיקום וכו’. הדירה שלנו הייתה בבית דירות בקומה השנייה (לא נוח עם תינוק), אמנם במקום יפה (מול באד פרדייז), אבל בדיוק שיפצו שם באיזור, מה שפגע בפסטורליות.
  • לנוסעים עם easyjet- שימו לב למשקל של המזוודות, בעיקר בחזור. ממש בדקו אותנו והיינו צריכים להעביר דברים לטרולי בגלל ה-overweight. אם אתם חושבים שתחרגו, עדיף להוסיף כסף מראש על מזוודה. אם לא הזמנתם מזוודה נוספת מראש, תצטרכו לשלם 14 אירו (!) לכל ק”ג עודף במזוודה. אגב, הם בודקים את הטרולי בבורדינג, ממש לפני העליה למטוס, ומוודאים שהוא לא חורג מהגודל המותר.
  • הזמנו רכב מ-SIXT, אמנם הרכב היה מעולה (BMV חדשה) ולא יקר, אבל היינו צריכים לחכות שעה וחצי בתור לקבל אותו וניסו לשכנע אותנו לעשות ביטוחים נוספים דרכם. עשו ביטוח השתתפות עצמית מראש וקראו טוב טוב את האותיות הקטנות בביטוח. עדיף להיעזר בסוכן ישראלי.
  • כרטיס אדום/שחור- בדקו אם זה משתלם לכם, זה נורא תלוי אילו אטרקציות רוצים לעשות. שימו לב שבדרך כלל המלונות שנותנים כרטיס אדום הם יותר יקרים (אי אפשר לקנות את הכרטיס האדום).פרטים על הכרטיס האדום: כאן, פרטים על הכרטיס השחור: כאן
  • פארק הנשרים והקופים בצרפת- חברים שלנו היו ואמרו שחלק מההופעות כרוכות בהתעללות בבע”ח. אל תתנו לזה יד.
  • המסעדות לא זולות, בעיקר באיזור דרך היין. מומלץ לקנות מראש בסופר ולהכין סנדביצ’ים ולאכול רק פעם ביום במסעדה.
  • ימים גשומים- קשה לצפות מראש את מזג האוויר. אין המון אופציות לבילוי ביום גשם, עדיף “לשמור במגירה” אופציות נוספות לתכנון (או פשוט לקפוץ לבאד פרדייס)
  • הרבה אטרקציות נסגרות מוקדם וחלקן סגורות באמצע השבוע (כמו אקשן פורסט)- לשים לב מראש לשעות.
  • פרימארק בקרסלואה- לא גדול במיוחד (2 קומות), נחמד אם אתם באיזור או לנים בבאדן באדן, לא שווה לנסוע לשם במיוחד אם אתם לנים באיזור דרום היער השחור.

בחודש מאי 2017 נסענו לטיול של 12 ימים ביער השחור ובשוויץ. החלטתי לפצל את הפוסט לשניים: היער השחור ושוויץ בנפרד. ביער השחור ביקרנו 8 ימים. הרכב: שתי משפחות. אחת (אנחנו) עם תינוק בן שנה ואחת עם ילדה בת שנתיים וילד בן 7.5.

טסנו ב-easyjet. הזמנו את הטיסות חצי שנה מראש, ממש בזול (1400 ₪ לכולנו יחד עם מזוודה אחת). הטיסה היא לואו קוסט, כלומר לא מקבלים כלום בטיסה מבחינת מזון ושתייה. חשוב להתארגן מראש.

היום הראשון- נסיעה לאגם טיטזי

נחתנו בבאזל בערב וניגשנו לדוכן הרכב השכור-Sixt. לצערינו, חיכינו בתור שעה וחצי (!) הסיבה- הם מנסים לשכנע את כל מי שהיה לפנינו בתור (השוכרים) לעשות ביטוח נסיעות דרכם והם לא בוחלים בשום אמצעי. הם ניסו לשכנע אותנו לבטל את הביטוח שעשינו דרך הסוכן שדרכו הזמנו את הרכב ולעשות דרכם (הרבה יותר יקר). אני לא יכולה לתאר כמה זה מייאש לחכות שעה וחצי עם תינוקות קטנים בתוך השדה… עם זאת, אני חייבת לציין שקיבלנו רכב מצויין- BMV  סטיישן אוטומטית במחיר משתלם (כ-2000 ₪).

נסענו לבית הדירות באיזור אגם טיטזי בשם Kaltenbach. מאוד מסודר ונקי, משופץ עם חצר נחמדה, נמצא בדיוק מול הבאד פרדייז. נותן את הכרטיס האדום. החסרונות: די יקר (100 אירו ללילה), הדירה שקיבלנו הייתה קטנה ובקומה שנייה ללא מעלית (לא פשוט עם תינוק ועם מצרכים שקונים בסופר). חוץ מזה, בעלת הדירה לא הודיעה מראש שצריך לשלם מזומן והיא לקחה עמלה גבוהה על כרטיס האשראי.

הגענו מאוד מאוחר לדירה והספקנו רק ללכת לטיילת של אגם טיטזי ולאכול ארוחת ערב במסעדת MONA LISA  – מסעדה איטלקית מצוינת. מומלץ.

היום השני- פיירבורג ובאד פרדייס

ירד גשם שהרס לנו קצת את התכניות. בבוקר נסענו לעשות קניות בסופר ואכלנו בדירה ארוחת בוקר. לאחר מכן נסענו לפיירבורג וביקרנו במשחקייה עם טרמפולינות בשם Kinder Galaxy  (חמש אירו לאדם, הם כבר לא מקבלים את הכרטיס האדום). זה מקום לא גדול במיוחד עם ג’ימבורי וכמה טרמפולינות גדולות, היינו שם פחות משעה.

טיילנו קצת בגשם בפיירבורג ונהננו מהעיר היפה ומהחנויות היוקרתיות. אכלנו ברשת המסעדות האיטלקית Vapianio.

אחר הצהריים חזרנו לדירה והלכנו לפארק המים Bad Paradise (שעה וחצי חינם ביום עם הכרטיס האדום). מדובר במתחם עם שני איזורים- איזור למבוגרים שבו יש בריכה גדולה, בר קוקטיילים בתוך הבריכה ויציאה לבריכה חיצונית הצופה לנוף הררי. אפשר להיכנס לבריכה עם תינוקות.

במתחם השני יש בריכת גלים גדולה, בריכת פעוטות והמון מגלשות המיועדות לגילאים שונים. בן ה-7 מאוד התלהב מהמגלשות והפעוטות נהנו מאוד מבריכת הקטנטנים. מלבד זאת, בבאד פרדייז יש גם מיטות שיזוף מלאכותי ומתחם של סאונות במחיר נוסף (הכניסה בעירום מלא). כשנכנסים לפארק מקבלים צמיד ובו מטעינים את כל ה”אקסטרות” (למשל, קוקטיילים שהזמנו) ומשלמים ביציאה. ממש נחמד, עדיף לבוא לשם לפחות פעמיים בטיול.

היום השלישי- שוק איכרים, פארק שטוואסן ומפלי טודנאו

הגשם נחלש, אך עדיין היה מעט קר. התחלנו את הבוקר שוב בפיירבורג, הפעם בשוק האיכרים ליד הקתדרלה (פתוח בימי שבת). בצד אחד של השוק היו דוכנים של אוכל ובצד שני חפצים וצעצועים (סטייל נחלת בנימין). מאוד נחמד ומומלץ. בשבת יש אווירה אחרת בעיר, המון אנשים ברחובות ובבתי הקפה ומאוד נחמד להסתובב שם.

שוק האיכרים בפיירבורג

משם המשכנו לפארק שטוואסן (Steinwasen Park)- חינם עם הכרטיס האדום. פארק שעשועים נחמד שנמצא באמצע היער, עם כמה מתקנים שווים. מה שהיה נחמד במיוחד הוא שבתקופה שהיינו שם (מאי) לא היו כמעט אנשים בפארק, מה שאיפשר לנו לעלות על אותו מתקן כמה פעמים ברצף. המתקנים: אבובים, מגלשות הרים, רכבל ועוד מתקני שעשועים מגניבים וגם מתחם מקורה של ג’ימבורי וסרט בארבעה מימדים. אפשר להעביר שם 4-5 שעות בכיף. רק הערה אחת חשובה- הם לא מקפידים שם במיוחד על בטיחות (למשל, קשירת חגורות במתקנים או עליה לא בטיחותית לרכבל), אז שימו לב.

פארק שטוואסן.

את היום סיימנו במפלי טודנאו ועשינו טיול למפלים. שימו לב שיש טרק רציני שכולל ירידה וטיול קצר של הליכה שטוחה. אנחנו כמובן עשינו את הטיול השני (עם מנשאים)- בערך שעה הלוך-חזור. אפשר כמובן להמשיך ולעשות טיול יותר רציני באזור.

מפלי טודנאו

היום הרביעי- פארק אירופה

הקדשנו את היום לפארק אירופה. אחד הימים המדהימים שהיו לנו בטיול. פארק אירופה הוא פארק השעשועים הכי גדול באירופה, הוא ממש ענק ומחולק למתחמים לפי מדינות באירופה, שבכל מתחם יש מתקני שעשועים, מופעים ומסעדות שקשורים למדינה. למשל, באנגליה יש מופע בסגנון מחזות הזמר ומתקן שנראה כמו אוטובוס לונדוני. הפארק מתאים בעצם לכל הגילאים, יש אפילו מתקנים לקטנטנים (מזכירה שהיינו עם תינוק בן שנה ותינוקת בת שנתיים). חובבי האקסטרים גם יהנו מאוד.

פארק אירופה

אנחנו היינו ביום ראשון בפארק אירופה, התורים היו סבירים (הכי ארוך 20 דקות), לא יודעת מה המצב בימים אחרים, יכול להיות שיש פחות צפיפות באמצע השבוע.

המתקנים הכי שווים:

• Express Train- רכבת שעוברת בגרמניה, ספרד ובשוויץ.
  • Euro tower- צרפת- מגדל תצפית על כל הפארק.
  • Silver Star- צרפת- רכבת ההרים הכי גבוהה באירופה! מגיעה לגובה 73 מטר ונוסעת במהירות 130 קמ”ש. עשיתי אותה והיא משוגעת לגמרי, מומלץ מאוד. אגב, זאת הרכבת שרואים בכניסה לפארק.
  • קולנוע 4D- סרט ב-4 מימדים, נחמד.
  • Poseidon- יוון- רכבת הרים בתוך המים. נרטבים קצת.
  • London bus- אנגליה- אוטובוס שעולה ויורד, מתאים לילדים קטנים.
  • Crazy Taxi- אנגליה- מכוניות מסתובבות שכמעט מתנגשות זו בזו, הילד בן ה-7 התלהב.
  • Euro-Mir- רוסיה- רכבת הרים עם קרוניות שמסתובבות ב-360 מעללות.
  • Fjord rafting- סקנדינביה- ראפטינג בנהר, נחמד מאוד.
  • Tyrolean flume- אוסטריה- רכבת הרים שנכנסת למים, מאוד מתונה ונחמדה.
  • Alpine Express “Enzian”- אוסטריה- אחד המתקנים השווים ביותר בפארק. רכבת הרים מתונה לכל המשפחה שיש אפשרות לעשות אותה עם משקפי Virtual Reality (בתוספת 2 אירו לסיבוב). מדהים ביותר! יש שתי אופציות לבחירה, עדיף לבחור את הסרט של העכברים.
  • WODAN Timburcoaster- איסלנד- רכבת הרים מעץ.
  • Blue Fire- איסלנד- רכבת הרים מטורפת, עם לופים. לחובבי האקסטרים.

מלבד המתקנים, יש מופעים נחמדים (לא נתקלנו במופע יוצא דופן, אבל הם מוסיפים לאווירה), יש אווירה מגניבה ויש בצהריים מצעד בלוקסמבורג, ליד מסעדת Food Loop. אגב, אכלנו ארוחת צהריים במסעדה, יש לה קונספט מעניין- מזמינים את האוכל במסך אלקטרוני ומקבלים אותו במין רכבת הרים! ממש מגניב. אל תצפו לארוחת גורמה, אבל שווה להיכנס לשם (ולעמוד בתור המטורף) רק בשביל החוויה.

בערב אכלנו במסעדה ממש בכניסה לפארק שהיתה בה הופעת רוק, דרך נהדרת לסיים את היום המושלם.

היום החמישי- אגם טיטזי

בילינו באיזור אגם טיטזי (לא נהגנו בכלל באותו יום). היינו במרכז העיירה וקנינו שעוני קוקיה ומזכרות נוספות (אגב, שם הכי זול לרכוש שעוני קוקיה). ביקרנו במוזיאון הרכבות, מוזיאון קטנטן לילדים ובמיני גולף הצמוד- שניהם חינם עם הכרטיס האדום.

לאחר מכן עלינו על שיט באגם (חינם עם הכרטיס האדום). השיט כולל הסברים על האגם והעיירה. מאוד מומלץ.

אגם טיטזי

לאחר השיט החלטנו באופן ספונטני לרכב על אופניים חשמליות מסביב לאגם (חינם עם הכרטיס האדום). יש חנות להשכרת אופניים ממש מול המקום שממנו יוצאים לשיט. שניים מאיתנו חזרו לדירה עם הילדים ושניים יצאו לרכיבה. אחת החוויות המדהימות של הטיול. מסביב לאגם ראינו פרות, נוף מדהים, קרוואנים וכנסיות.

בערב הלכנו שוב ל-Bad Paradise. לא ידענו שבימי שני מתחם המגלשות נסגר בשעה 18:00 והכניסה בערב היא למבוגרים בלבד. בן ה-7 התאכזב- שימו לב לשעות באתר.

קרסלוהה ובאדן-באדן

יצאנו מהדירה ונסענו כשעתיים לצפון היער השחור, לעיר בשם קרסלוהה. בקרסלוהה יש שדרה נחמדה עם חנויות וגולת הכותרת- פרימארק. כאמור, הפרימארק די קטן ולא כדאי לנסוע לשם במיוחד. קרסלוהה יפה מאוד, יש בה ארמון ופארקים רחבי ידיים, אבל בדיעבד אפשר לוותר עליה (כל הערים שביקרנו בהן היו מאוד יפות ומטופחות).

הארמון בקרסלוהה

ליד הארמון הוקם גלגל ענק ועלינו לכמה סיבובים. הילדים שיחקו קצת בפארק.

משם המשכנו לבאדן-באדן. בגלל שהגענו אחר הצהריים לא היה לנו הרבה זמן בעיר לצערנו, והסתפקנו בסיבוב קצר במדרחוב הראשי ובישיבה בבית קפה מצוין בשם Gran Caffe Italia שבו שתינו מימוזה ענקית ושוקו חם.

שותים מימוזה ב-Grand Cafe Italia

עברנו ליד הקזינו- צריך להתלבש בצורה מכובדת כדי להיכנס (גברים עם חליפות ועניבות, נשים עם שמלות ערב).

בערב הגענו לשטרסבורג, למלון הולידי אין, שם ישנו שתי לילות.

היום שביעי- שטרסבורג

הקדשנו לשטרסבורג יום שלם, בדיעבד זה יותר מדי, מספיק כמה שעות בעיר. שטרסבורג עיר יפיפיה ומטופחת, מלאה בפטיסרי, חנויות שוקולד ועוד.

שטרסבורג.

האיזורים המרכזיים של העיר הוא קתדרלת נוטר-דאם וכיכר קלבר (Kleber). מסביב לקדרלה יש מסעדות, חנויות מזכרות וסניף של הגלידריה הנהדרת Amorino.

בכיכר קלבר היה יריד ספרים יד שנייה (קנינו ספר ב-2 אירו!). כמו כן, בקרבת הכיכר הוקם שוק פשפשים גדול.

כיכר קלבר, שטרסבורג

עלינו על רכבת תיירים שעושה סיבוב בעיר- יוצאת כל חצי שעה מהקתדרלה, בעלות 7 אירו למבוגר. הרכבת כוללת הסברים באוזניה בעברית. בערך חצי שעה נסיעה ברחבי העיר.

כמו כן, ביקרנו בקתדרלה (כניסה חינם), בה מצוי שעון אסטרונומי.

לאחר מכן הלכנו לאיזור “צרפת הקטנה”, שכונה יפיפיה בסגנון ימי הביניים. הבתים שם בנויים בסגנון גותי, בדומה לסגנון בערים שבהם ביקרנו מאוחר יותר (ריקוויר וקולמאר). עשינו שופינג בקניון Les Halles, קניון די גדול עם רשתות ידועות כמו C&A. לא זול במיוחד.

בנתיים, החברים נסעו לפארק (Parc de Laorangerie), עשו שם פיקניק ומאוד נהנו מפינת החי ובעיקר מהחסידות.

היום שמיני- דרך היין באלזס
נסענו ב”דרך היין” באלזס.

ריקוויר, דרך היין.

התחלנו בריבוויל (יצאנו להסתובב בעירייה- בדיעבד די מיותר). המשכנו לריקוייר (Riquewhir), עיירה קטנה, אך יפה ומיוחדת. מאוד שווה לבקר בה. כדאי להנחות את הרכב בחניון בתשלום מחוץ למדרחוב הראשי וללכת לבקר במדרחוב. יש שם פסאז’ עם חנויות ויקבים (כדאי לשים לב לשעות הפתיחה של היקבים, חלקם סגורים בצהריים).

משם המשכנו לקולמאר. קולמאר היא עיר עם מרכז גדול, היא יפה מאוד ודומה לשאר העיירות בדרך היין. לדעתי לא צריך לעבור בכל העיירות כולן, מספיק לעבור בשטרסבורג, ריקוויר וקולמאר (הנוף די חוזר על עצמו).

קולמאר

בקולמאר יש פארק יפה, ביום שהיינו היה חם מאוד וילדים שיחקו שם במזרקות. חנינו בחניון תת קרקעי מתחת לפארק והלכנו ברגל למרכז העיר. קנינו בגט במאפייה ועשינו פיקניק ליד הקתדרלה. רצינו לבקר במוזיאון, אבל הוא היה סגור.

הלכנו ל”ונציה הקטנה”- רובע שמזכיר את ונציה, מאוד מאוד יפה. עברנו גם בשוק אוכל מקורה.

ישבנו בבית קפה מדהים בשם L’atelier de Yann. מני טוען שהשוקו  שהם מגישים הוא בין הטעימים ביותר בעולם. גם העוגות מעולות. מומלץ מאוד!

שוקו ועוגה. L’atelier de Yann

בערב נסענו למלון Hotel Dreiländerbrücke, נמצא בעירייה Weil am rhein, ממש בצמוד לבאזל וקרוב לשדה התעופה של באזל. המלון נמצא בתוך קניון ענק (בקניון יש גם סופר ענק). לצערנו, באותו יום היה חג והכל היה סגור. המלון הוא מלון 4 כוכבים מעולה, עם חדרים גדולים ומרווחים וארוחת בוקר טובה.

בארבעת הימים הבאים ביקרנו בשוויץ. על מסלול הטיול בשוויץ תוכלו לקרוא כאן.

שיהיה לכם טיול מתוק!

אהבתם? עשו לי לייק בפייסבוק!

• כל התמונות בפוסט צולמו ע”י שלומית סופיוף. יש לבקש רשות להשתמש בהן.

Comments

comments

5 thoughts on “לטייל בתוך גלויה- חופשה משפחתית ביער השחור וחבל אלזס”

1. היי שלומית.
    מאוד אהבתי את ההסבר. ממצא וברור.
    אשמח אם תוסיפי אותי לקבוצת הוואצאפ
    אנחנו סגרנו טיסה ל 11.7.17 לשמונה ימים עם תינוקת .
    מקווה מאוד שלא נחווה קושי איתה…ונהנה.

הנייד שלי 0537202454

הדס

1. הי הדס,
      לצערי נכון להיום הקבוצה מלאה לחלוטין. אם יתפנה מקום, אעדכן אותך.
      אנחנו נסענו עם תינוק והיה נהדר, לא מאמינה שיהיה לכם קשה 🙂

תהנו!
      שלומית

2. הי
    תודה על ההמלצות. אנחנו נוסעים באוגוסט.
    הייתי רוצה להדפיס את מה שכתבת. יש לך רעיון?