סינאיה, רומניה – לילה בטירה, ארמון יפיפה ובאולינג

סוכריות:

  • העיר סינאיה קרובה יחסית לבוקרשט ולשדה התעופה, לכן מהווה נקודה טובה לעצירה לאחר הטיסה, בדרך לאיזור ברשוב.
  • מאוד מומלץ להגיע לארמון פלש, אחד הארמונות היפים ברומניה.
  • אמנם לא הספקנו, אבל למיטב הבנתי הרכבל “גונדולה סינאיה” מאוד מומלץ והנוף מרשים.
  • ממליצה על מסעדת Snow, הממוקמת ליד המדרחוב הראשי.
  • אטרקציות לילדים: באולינג שלידו ג’ימבורי קטן (בתוך הסנטר במרכז העיר), פארק ובמרכזו גן שעשועים גדול במרכז העיר, ליד גן השעשועים יש מתנפחים.
  • ישנו בטירה עתיקה– חוויה!
  • טיפ כללי לרומניה: מומלץ להיכנס לקבוצות רומניה פורום מטיילים ו-רומניה עם ילדים. האדמין מעוז עוזר בכל שאלה. הנכונות של האדמינים לעזור פשוט מדהימה.

 

כרישים:

  • אם רוצים להיות קרובים לאטרקציות המרכזיות שיש לרומניה להציע, כדאי ללון באיזור בראשוב. לכן, סינאיה מתאימה לרוב ללילה אחד-שניים.
  • ארמון פלש- ההליכה לארמון היא בעלייה ארוכה יחסית (כ-20 דקות), לכן יש להתכונן בהתאם.

מוזמנים לצפות בסרטון הטיול שלנו:

באוגוסט 2019 טיילנו במשך שבועיים ברומניה: זוג+2 פעוטות (1,3). מה שטוב ברומניה זה שהיא מאוד מתאימה למשפחות ושהיא זולה במיוחד. לילה ממוצע במלון במשך כל הטיול עלה לנו כ-250 ₪, המסעדות מאוד זולות וגם הטיסה. רומניה קרובה לישראל (שעתיים וחצי טיסה) ולכן יש בחודשי הקיץ מטיילים בה המון ישראלים. אני באמת לא רואה סיבה שלא לטוס לרומניה- יש בה הכל מהכל. יפה מאוד, מעניינת, אפשר למצוא בה מסלולי הליכה אטרקטיביים ופעילויות לקטנטנים.

מחיר הטיול: 12,000 (4 נפשות, 14 יום):

טיסות: 2000 ₪

לינה: 2500 ₪

רכב+ביטוח: 3000 ₪

הוצאות שוטפות: 4500 ₪

בפוסט הזה אתמקד בסינאיה, שזו עיר שנמצאת יחסית קרוב לבוקרשט ושם עצרנו ללילה אחד לפני שהמשכנו לאזור פויאנה בראשוב ובראשוב. זאת עיר נחמדה עם מדרחוב והיא נמצאת ממש קרוב לארמון פלש, שהוא אחד הארמונות הכי יפים ברומניה (אם לא היפה ביותר). בגלל שטסנו עם פעוטות, היה לנו חשוב שהנסיעות תהינה קצרות יחסית ולכן לנו בערים שונות ברומניה.

היום הראשון- טיסה לבוקרשט ונסיעה לטירה בסינאיה

טסנו לבוקרשט בחברת בלו- אייר. זו חברת לאו קוסט, כדאי להסתכל על ה”אותיות הקטנות”. למשל, הפרידו את כולנו בטיסה (כולל את הילד בן ה-3!), אבל למזלנו אנשים טובים התחלפו איתנו וישבנו יחד בטיסות. חוץ מזה, הטיסה הייתה בסדר גמור.

שכרנו רכב מחברת Klass Wagen. יש בפורומים השונים דעות לכאן ולכאן לגבי החברה, כשעיקר התלונות הוא על כך שהם מתקשים לקבל שאנשים עושים ביטוח השתתפות עצמית במקום אחר (למשל, דרך rentalcars)- במקרים כאלו הם מבקשים פקדון מוגזם ומאיימים שאם תהיה שריטה ברכב תצטרכו לשלם הרבה כסף. לכן, מאוד מומלץ לבטח את הרכב דרכם (ולא דרך חברה חיצונית). אנחנו השתמשנו באתר rentalcars על מנת להזמין את הרכב ואת הביטוח עשינו במקום מול הפקידה. מומלץ להתמקח איתם (שלמנו פחות מ-10 אירו ליום). שכרנו רכב פולקסווגן סטיישן עם כסאות בטחות לילדים. היינו מאוד מרוצים מהרכב ומהשירות של החברה.

נחתנו בצהריים והגענו מהשדה בשאטל של קלאס ווגן לחברה (שנמצאת 10 דקות נסיעה מהשדה), שם שכרנו את הרכב. נסענו לקניון באניסה, שנמצא ממש קרוב לשדה ולאחר ארוחת צהריים וקניות בסופר (יש שם קארפור ענק), המשכנו לסינאיה- בערך שעתיים נסיעה. הגענו לקראת הערב לטירה שבה העברנו את הלילה.

זוהי טירה עתיקה שצופה לנוף של יער, מספר דקות נסיעה מהמדרחוב הראשי של סינאיה. בעלת הבית, כרמן, מאוד חביבה ואוהבת ישראלים (סיפרה שהייתה בעבר בישראל והייתה רוצה לחזור). היא גם שדרגה אותנו לסוויטה ענקית עם ג’קוזי ענק. לא האמנתי שתמורת כ-200 ₪ אוכל לישון בסוויטה בתוך טירה אמיתית!

בתוך הטירה

בגלל שהיינו עם פעוטות ואחרי טיסה, העדפנו ללכת לישון, אחרת היינו הולכים למדרחוב הראשי ועמוס המסעדות של סינאיה.

היום השני- ארמון פלש, באולינג במרכז סינאיה ונסיעה לפויאנה בראשוב

הבוקר התחיל בארוחת בוקר קלה בטירה. התלבטנו אם לנסוע לגונדולה סינאיה (הרכבל החדיש של סינאיה) או לארמון פלש. בדקנו וראינו שבימי שלישי הרכבל נפתח מאוחר, לכן התחלנו עם ארמון פלש.

ארמון פלש היווה משכן קיץ למשפחת המלוכה הרומנית והוא היה הארמון הראשון באירופה שחובר לחשמל. בארמון יש 160 חדרים והוא פתוח למבקרים.

ארמון פלש

אומרים שהוא הארמון הכי יפה ברומניה (אני יכולה להבין למה).

צריך לשלם 20 ליי על החניה. משם יש עליה מאוד ארוכה ברגל לארמון. אי אפשר לעלות עם הרכבים עד למעלה, אבל למיטב הבנתי אפשר לנסות לחנות בחניון העליון (אנחנו לא ידענו וחנינו בתחתון). העלייה כ20-30 דקות, הליכה מוצלת ליד נחל, בעלייה מתונה. אם אתם באים עם פעוטות, מומלץ לקחת עגלה.

בארמון פלש עצמו היה תור קצר להיכנס. בגלל שהיינו עם פעוטות, ויתרנו על הכניסה לתוך הארמון.

מחוץ לארמון יש גנים יפים עם פסלים. מקום מאוד יפה ומומלץ.

נסענו למרכז העיר- הרחוב הראשי של סינאיה. באחד הרחובות הצמודים מצאנו את מסעדת Snow, שקיבלנו עליה המלצות חמות (נופר רונן, המטיילת מחוץ לקופסא, המליצה עליה בחום). אכלנו דג ושניצלים עם צ’יפס- באמת מסעדה מאוד נחמדה עם שירות סביר (מצרך נדיר ברומניה).

במרכז העיר של סינאיה יש המון חנויות ופארק גדול שבתוכו גן שעשועים ומתנפחים לילדים (בתשלום). בקניון קטן באמצע הרחוב מצאנו בקומה השניה בר עם מסלולי באולינג ומיני ג’ימבורי. שיחקנו באולינג, בזמן שהילדים נהנו בג’ימבורי הצמוד.

משם המשכנו ליעד הבא- פויאנה בראשוב.

 

שיהיה לכם טיול מתוק!

מוזמנים לכתוב לי בתגובות 🙂

Comments

comments