פויאנה בראשוב- עיריית סקי בקיץ

סוכריות:

  • עירייה יפה מאוד, נקודה טובה לטיולי כוכב באיזור.
  • ממליצה בחום על מלון Telefric Gran Hotel. לא סתם הוא קיבל 9.4 בבוקינג!
  • בקיץ יש אטרקציות נחמדות לילדים- טרמפולינות, מתנפחים וכו’ (בתשלום) במרכז העירייה וגני שעשועים חמודים (עם אומגה) בחינם.
  • שוק קטן ונחמד שנמצא ליד הנהר.
  • מסעדה: Four seasons, המסעדה במלון טלפריק. המסעדה הכי טובה שאכלנו בה ברומניה! מחירים זולים.

כרישים:

  • בלילה אין הרבה מה לעשות בפויאנה בראשוב (מלבד מספר מסעדות שפתוחות עד מאוחר). לכן, אם אתם מחפשים מקום יותר “תוסס” – עדיף ללון בבראשוב עצמה.
  • אני לא ממליצה על הרכבל בפויאנה בראשוב, התור היה ארוך ומתיש ומלבד תצפית נחמדה, אין כל כך מה לעשות בפסגה.

הגענו לפויאנה בראשוב מסינאיה, כחלק מטיול ארוך ברומניה. פיצלנו את השהות שלנו באיזור בראשוב לבראשוב עצמה ולפויאנה בראשוב, כי רצינו מצד אחד להנות ממלון הספא טלפריק גרן הוטל (Telefric Gran Hotel) ומהצד השני להכיר את בראשוב ולחוות אותה גם בלילה.

פויאנה בראשוב היא עיירת סקי שהוקמה בתחילת המאה ה-20. היא מהווה מוקד משיכה לתיירים הן בחורף (תיירות סקי) והן בקיץ. בקיץ משפחות ישראליות רבות פוקדות את בתי המלון של העיירה, עד כדי כך שהשפה השולטת בעיירה היא עברית.

כמה מילים על בית המלון: מלון טלפריק נמצא קרוב לרכבל של פויאנה בראשוב. זהו מלון ספא מהמם, מעוצב בסגנון כפרי, אך מודרני. שודרגנו לחדר עם מרפסת, שצפה לג’קוזי ולנוף מהמם של יער. החדרים אמנם קטנים למשפחה, אך מעוצבים ומפנקים. תמורת המחיר (שלמנו כ-500 ₪ ללילה!), בהחלט משתלם.

אז מה יש לעשות בפויאנה בראשוב?

השוק

בפויאנה יש שוק קטנטן עם כמה דוכנים שבו מוכרים משחקים לילדים, חפצים, בגדים ומפות רקומות. אנחנו קנינו שם המון פאזלים לילדים ומפה רקומה. שווה להגיד שאתם ישראלים, אולי תקבלו הנחה.

רכבל

בקצה העירייה ישנו רכבל שבחורף משמש את גולשי הסקי שעולים למסלולים ובקיץ לתיירים שרוצים לראות את פויאנה מלמעלה. התור לא קצר ומשתרבב מחוץ לבניין. הרכבל בנוי מקרונות סגורים של כמה עשרות אנשים. למעלה אין מקום לשבת, אבל יש בית קפה סגור. לדעתי כדאי להעדיף את הרכבל בסינאיה.

הנוף מנקודת התצפית של הרכבל- פויאנה בראשוב

מסעדות

בפויאנה יש כמה מסעדות טובות. יש מסעדת ציידים (שלא ביקרנו בה עקב היותי צמחונית), כמה מסעדות במרכז העירייה וכמה מסעדות ליד הנהר. אני לא ממליצה על המסעדה ליד הנהר, השירות היה ממש גרוע.

המסעדה שאני רוצה להמליץ עליה היא המסעדה בתוך מלון Telefric, היא נמצאת למעשה בחדר האוכל של המלון (חדר האוכל הופך בערב למסעדה). שם המסעדה- four seasons “ארבעת העונות”. אפשר בהחלט להכריז שזו המסעדה הכי טובה שאכלנו בה ברומניה. ברומניה לרוב המנות במסעדות זולות מאוד, אבל שירות איטי וגרוע (כמעט בכל המסעדות שיצא לנו לשבת בהן). אבל בארבעת העונות גם המנות גדולות וטעימות וגם השירות מצוין. שילוב נדיר. מנות הילדים גדולות מאוד.

הספא במלון טלפריק

אורחי המלון יכולים להשתמש בספא. הוא כולל בריכה מקורה, ג’קוזי חיצוני ומסאז’ים בתשלום נוסף (צריך לקבוע מראש). אפשר להעביר ככה שעה-שעתיים בכיף.

אטרקציות לילדים

במרכז העירייה יש מרכז שכולל כמה פעילויות נחמדות לילדים כגון באולינג, קיר טיפוס, מיני-גולף ועוד. לידו יש מספר גני שעשועים ובחודשי הקיץ מתחם של מתנפחים, טרמפולינות ורכבים קטנים להשכרה.

מה אפשר לעשות מחוץ לפויאנה בראשוב?

דינו פארק

פארק שעשועים בנושא דינוזאורים. הוא כולל פעילויות לילדים בגילאים שונים (אומגות, מתקני שעשועים, פעילויות יצירה) ושביל ארוך עם פסלים של דינוזאורים. כמו כן, יש כמה מתקנים בתשלום נוסף כמו סרט תלת ממדי. דינו פארק נמצא בערך 20 דקות מפויאנה בראשוב. צריך להחנות את המכונית בחניון למטה ולשלם בקופה לרכבת ילדים שמובילה לפארק. שם יש קופה נפרדת שבה רוכשים כרטיסים לכניסה לפארק. הצעה שלי: אם אפשר, לא להביא עגלות (הפארק הוא עם אדמת חצץ). מתאים גם לקטנטנים וגם לגדולים יותר. יכול להיות שלמתבגרים יהיה קצת משעמם. אפשר לבלות שם מספר שעות עד חצי יום.

מצודת ראשנוב

מבצר זה קרוב מאוד לדינו פארק ובדרך כלל משלבים אותו עם הפארק. אנחנו ויתרנו עליו כי היינו עם קטנים והעלייה למצודה דורשת הליכה בעליה (בדומה למצודת פלש). עם זאת, לדעתי אם מטיילים ללא ילדים או עם ילדים גדולים, כדאי לשלב את מצודת ראשנוב עם דינו פארק.

שמורת הדובים בזראנסטי

שמורת טבע שבה חיים דובים חומים שניצלו מידיים פרטיות. בשמורה יש סיורים מודרכים. הכניסה מגיל 5 ומעלה.

בראן

בראן זו עיר הנמצאת חצי שעה נסיעה בפויאנה בראשוב. היא ידועה כעיר עם המצודה של דרקולה. טירת בראן היא אחת מנקודות התיירות הכי מפורסמות ברומניה ובתחקיר לקראת הטיול נתקלתי רבות במידע עליה. אנחנו הגענו לבראן בעיקר בשביל השוק, שנמצא למרגלות הטירה. בחודשי הקיץ יש תור ארוך מאוד כדי להיכנס לטירה וגם אליה יש עלייה לא פשוטה. כלומר, לא מתאים לקטנטנים. כמו כן, הביקורות חלוקות לגבי הביקור בטירה. בעוד שחלק מהמבקרים מאוד מתרשמים מהביקור בה, חלק אמרו שהיא ממוסחרת ומיותרת.

בכל אופן, כדאי להגיע לעירייה בכל מקרה, גם כדי לראות את הטירה המרשימה מרחוק וגם כדי לבקר בשוק הגדול. לא פשוט למצוא חניה באיזור השוק- חנינו בחניון בתשלום. השוק עצמו גדול וכולל דוכנים רבים עם מזכרות, מפות, תכשיטים ומוצרים רומניים אותנטיים. 

השוק בבראן

שיהיה לכם טיול מתוק!

Comments

comments

2 thoughts on “פויאנה בראשוב- עיריית סקי בקיץ”

  1. כן, רומניה מדהימה! שווה גם בחורף וגם בקיץ 😉

Comments are closed.