“היש צוהלת ושמחה כמוני מסיכה?” טיול קרנבלים בצפון איטליה

• נופים קסומים
  • אוכל איטלקי נהדר
  • מתאים לכל גיל
  • שופינג במרכזי ערים (איטליה זו המדינה לקנות בה נעליים- לא סתם קוראים לה ארץ המגף)
  • בתקופת הקרנבלים אפשר לטייל יחסית בזול
  • ונציה היא עיר מיוחדת ומקסימה (בכל השנה)
  • מומלץ לשלב מספר קרנבלים במהלך הטיול על ידי טיול מאורגן או השכרת רכב וטיול עצמאי

כרישים על צפון איטליה בחורף:

• להיזהר ממלכודות תיירים במרכזי ערים (בתי קפה וגלידריות יקרים במיוחד)
  • לא מומלץ להתקרב לאגם גרדה בפברואר. מאוד קר, קודר ורוב החנויות באזור סגורות
  • מזג האוויר קר וגשום, מצעדי הקרנבל עלולים להתבטל
  • בונציה אין מצעד, הנשפים מאוד יקרים
  • ונציה מאוד צפופה בזמן הקרנבל
  • אין חיי לילה, רוב ה”אקשן” הוא במהלך היום
  • נסיעות ארוכות מעיר לעיר
  • הקרניבלים מתרחשים בתאריכים ספציפיים, צריך לשים לב לכך בתכנון הטיול כדי לא לפספס אף קרניבל. שימו לב שהתאריכים משתנים משנה לשנה.
  • אם בוחרים בטיול עצמאי, רצוי להזמין כמה שיותר מוקדם טיסות ומקומות במלונות- הם נתפסים הרבה זמן מראש

בפברואר 2015 יצאנו לטיול קרנבלים בצפון איטליה. בחרנו, שלא כהרגלנו, בטיול מאורגן. הסיבה המרכזית היא שהייתי באותה תקופה בחודש השישי להיריון ולא רצינו לשכור רכב. בטיול מאורגן יש יתרונות וחסרונות (ארחיב על כך בפוסט נפרד). זו בחירה לא שגרתית עבור זוג צעיר, אולם לנו היא התאימה באותה התקופה.

בפברואר די קר באיטליה (בעיקר בערב) ולעיתים גשום. היה לנו מזל- אף קרנבל לא התבטל בשל מזג האוויר, אולם זהו סיכון שצריך לקחת. פברואר זהו החודש של הקרנבלים, לא רק באיטליה, אלא גם בעולם. בברזיל, בארגנטינה וגם אצלנו (פורים).

הקונספט של הטיול- טיול “כוכב” שבו מבקרים כל יום בעיר אחרת וחווים קרנבל אחר. ישנו במלון באמצע הדרך.

%d7%a7%d7%a8%d7%a0%d7%91%d7%9c-%d7%95%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%94-3
קרנבל הניוקי

ביום הראשון נחתנו בשדה התעופה בוונציה ונסענו ישר לעיר ורונה לקרנבל הניוקי. הפסטיבל כולל מצעד מאוד יפה ומרשים של אנשים המחופשים לשלל דמויות, בעיקר של אנשים מימי הביניים, אבל לא רק. במשך שלוש-ארבע שעות קבוצות של אנשים צועדים לאורך הרחובות הראשיים של העיר המרשימה. לצד המצעד עומדים שורות הצופים. הצופים נכנסים לאוירה ולרוח שטות ומשליכים זה על זה נצנצים (חכו שתצטרכו להוריד אותם מהשיער)… בני הנוער משליכים גם קמח ומים (רמז לניוקי). כמובן שהכל מלווה במוזיקה שמחה. בסוף המצעד מגיעים לכיכר שבה מחלקים ניוקי.

בורונה יש מה לראות מלבד הקרנבל. זו עיר יפה ועתיקה. הלכנו, כמובן, לאותה מרפסת מפורסמת של “רומיאו ויוליה”. מדובר באטרקציה לתיירים שאין לה ערך ממשי, שכן מדובר בסיפור ללא עדות היסטורית. בורונה יש גם קולוסאום בדומה לרומא, אותו ראינו מבחוץ.

ביום השני ביקרנו בפרארה (Ferrara). פרארה היא עיר מדהימה שבתקופת הרנסאנס (המאה ה-15-16) כינסה אמנים רבים לשטחה. יש לה היסטוריה מעניינת: הנדבנית היהודיה דונה גרציה התגוררה בעיר וסייעה ליהודים אנוסים. במרכז העיר מצויה טירתם של בני משפחת ד’אסטה, המוקפת בתעלות. מומלץ להיכנס לטירה (עלות של כמה אירו בודדים)- המבנה שלה מעניין ויפה מבפנים וגם יש שם כמה יצירות אמנות מתקופת הרנסאנס.

לאורך הרחובות הראשיים במרכז העיר ישנן מסעדות מעולות וחנויות רבות (מקום טוב לשופינג). אכלנו במסעדה נהדרת בשם Il Ciclone. מומלץ לנסות את הפיצות.

%d7%a4%d7%a8%d7%90%d7%a8%d7%94-5
פיצה במסעדת Il Ciclone

מרכז העיר פרארה נחשב לאחד מאתרי המורשת של אונסק”ו והוא אכן יפה ומרשים. לטעמי פרארה היא אחת הערים היפות ביותר שראינו בטיול זה, אולם קרנבל הרנסאנס אינו מרשים ביותר. מדובר במצעד די קצר של אנשים המחופשים לדמויות של נסיכים ומלכים ואנשים מתקופת הרנסאנס. בסיום המצעד, בכיכר הראשית של העיר, יש מעין הצגה של השחקים המחופשים (באיטלקית כמובן).

האבירים ערכו דו-קרב בניהם ברחבת הטירה:

%d7%93%d7%95-%d7%a7%d7%a8%d7%91-%d7%a4%d7%a8%d7%90%d7%a8%d7%94
דו-קרב בפרארה

ביום השלישי נסענו לעיר ויארג’יו (Viareggio) לצפות בקרנבל הבובות. ויארג’יו נמצאת קרוב לפיזה, כ-3-4 שעות נסיעה מונציה. ביום בו נסענו לויארג’יו ירד גשם שוטף עלה חשש כבד שמא הקרנבל יתבטל. כשהגענו פגשנו עיר רטובה ואפורה עם מסעדות עמוסות ולא טובות במיוחד. העיר לא מעניינת ביותר, שהדבר המרכזי שיש לחוות בה הוא הקרנבל. אבל- מדובר בקרנבל מדהים שאסור לפספס!
פשוט דמיינו את העדלאידע בפורים, רק פי 5 יותר גדול ומרשים.

למזלינו, הגשם נחלש כשהגענו לאיזור הטיילת לקראת תחילת הקרנבל.

בשעה שלוש אחר הצהריים החל המצעד (על אף הגשם הקל). על גבי במות נעות התקינו בובות ענק (בגובה 3-4 מטרים) ועמדו לצידן אנשים שרקדו ושרו. כל במה הציגה מיצג אחר בקונספט שונה, עם מוזיקה שונה. למשל, באחת הבמות האנשים היו מחופשים לסוכריות ובבמה אחרת למפלצות.

לפני כל במה רקדו עשרות רקדנים בסנכרון מושלם. הצטרפנו אליהם לשירה ולריקודים.

כמה מהשחקנים ממש “נכנסו לתפקיד”- אחת המפלצות החלה לטפס על מרזב של בית ולהבהיל את האנשים שעמדו במרפסת… הייתה ממש אווירה “פורימית” ברחובות.

הטיילת מאוד ארוכה והבמות נעו לאורכה. זאת הייתה חוויה יוצאת דופן.

ביום הרביעי נסענו לפסטיבל המסיכות בונציה. למרות שבונציה אין מצעד של ממש, כל העיר לובשת אווירת חג. ברחבי העיר אנשים רבים מחופשים בתחפושות מושקעות במיוחד ועוטים מסיכות כבדות. לבסוף הם מתכנסים בכיכר סן מרקו.

בגלל שזו הייתה הפעם הראשונה שלי בונציה, שמחתי על ההזדמנות לבקר בעיר היפה- לדעתי אחת הערים היפות ביותר באירופה. אני בטוחה שכל מי שביקר בה יסכים איתי שהאוירה שהעיר משרה (בלי קשר לקרנבל) מיוחדת מאוד. התעלות, הגנדולות והבניינים העתיקים- כאילו יצאו מתוך ציור.

%d7%95%d7%a0%d7%a6%d7%99%d7%944
העיר ונציה

ביקרנו ברובע היהודי (איזור חובה לתיירים) ושוטטנו בין הדוכנים והחנויות שבעיר. בין לבין, הצטלמנו עם התחפושות הססגוניות.

לבסוף הגענו לכיכר סן מרקו, שם התרכזו המחופשים היפים ביותר. בכיכר הוקמו גם במות שעליהן מצגים הקשורים להיסטוריה של העיר.

ביום החמישי ביקרנו באגם גארדה ובעיר סירמיונה. זה היה לפי דעתי יום מיותר. אגם גארדה אפרורי ולא מרשים בחורף וגם בסירמיונה אין ממש מה לעשות בתקופה זו. רוב החנויות סגורות ואין כמעט אנשים. התחרטנו שלא עזבנו את הקבוצה ונשארנו יום נוסף בונציה.

בשורה התחתונה– טיול קרנבלים בצפון איטליה הוא חוויה בלתי נשכחת המתאימה לכל הגילאים.

תג מחיר:

6,000 ש”ח לזוג (כולל ארוחות ובזבוזים).