הכי יפה שיש- חוויות משוויץ

סוכריות

• ארץ מדהימה ביופיה, נופים מרהיבים שקשה להאמין כשרואים אותם. יותר יפה מכל תמונה.
  • נוחה ומתאימה לטיול עם ילדים.
  • לא לוותר על הר הטיטליס, להגיע כמה שיותר מוקדם!
  • לוצרן- עיר יפיפיה, ממליצה ללון בה.
  • באינטרלקן שווה להגיע לפסגה של הרדר קולם, אבל אם יש זמן עדיף לעלות ברכבל ולרדת ברגל, כי הרכבל מאוד יקר.
  • לא לוותר על קניון אארה (Aare gorge).
  • כדאי לשכור רכב בשדה התעופה, יהיה לכם קשה להתנייד בלי רכב.
  • ממליצה לצפות בסרטון המסכם של הטיול שלנו ביער השחור ובשוויץ, כך תוכלו לצפות מה מחכה לכם!

כרישים

• הארץ הכי יקרה שטיילתי בה. לדוגמא, עליה להר הטיטליס עולה בסביבות 400₪, בקבוק מים קטן במסעדה עולה 25₪.
  • עדיף לעשות קניות של אוכל (שלא צריך קירור) בגרמניה
  • השוויצרים מאוד מדויקים (כמו שעון שוויצרי). אם הם אומרים שהם סוגרים אטרקציה בשעה 17:00, הם יסגרו אותה ב-17:00. לא דקה לפני ולא אחרי. לא יעזור כמה שתתחננו שיתנו לכם לעשות אותה, זה לא יקרה.

טיילנו בשוויץ 3 ימים לאחר טיול ביער השחור. הרכב: שתי משפחות עם ילדים בגילאים 1,2,7.5.  את הלילה הראשון והאחרון בילינו במלון מצוין בשם Hotel Dreiländerbrücke לא רחוק משדה התעופה של באזל, בתחום גרמניה וקרוב מאוד לצרפת. המלון נמצא בתוך קניון ענק שיש בו גם סופר (רצוי לעשות בו קניות לפני הנסיעה לשוויץ).

ביום הראשון, טיילנו בהר הטיטליס (גובה 3,238 מטרים). עליה להר עולה 107 פרנק שוויצרי למבוגר (50% לילדים). עלינו ברכבל הראשון עד לאגם ואז לוקחים עוד רכבל (רכבל 360 מעלות, שמסתובב) עד לנקודה הגבוהה ביותר. הנוף פשוט בלתי ניתן לתיאור.

משום מה יש המון המון הודים שאוהבים לטייל שם, אז האיזור היה מאוד עמוס בתיירים.

הנוף מהר טיטליס.

מגיעים לבניין שבו יש מערת קרח (די מיותר, מרגיש כמו להיכנס למקרר), מסעדה וחנות מזכרות. עלינו לקומה 5, שמשם יש גישה לשלג ולגשר התלוי.

השארנו את העגלה בכניסה לשלג והתניידנו עם מנשא. ביקרנו באיגלו ובגשר התלוי. משם לקחנו רכבל פתוח (בתוספת תשלום). מי שמגיע עם תינוקות לדעתי חובה לבוא עם מנשא, אחרת זה די מסוכן.

הגשר התלוי, הר טיטליס

מגיעים עם הרכבל ל”פארק שלג” שבו אפשר לעשות סקי (למי שמביא ציוד מראש), מגלשות שלג ואבובים. שימו לב שמסלולי האבובים נסגרים בסביבות 16:00 והמסלול של מגלשות השלג לקראת 16:45, אז כדאי לבוא כמה שיותר מוקדם כדי לנצל את כל האפשרויות (אנחנו הגענו קצת לפני הסגירה והתאכזבנו שלא הספקנו הרבה).

ירדנו ברכבל ועשינו פיקניק ליד הכניסה לרכבל.

משם נסענו ללוצרן, שם לנו במלון De La Paix, ממש במרכז העיר. המיקום של המלון מצוין. צריך לרכוש כרטיס חניה ברחוב, אבל אין בעיה למצוא חניה ברחוב של המלון. הצוות של המלון מאוד נחמד והמחיר (יחסית לשוויץ) סביר. החדרים די בסיסיים, אבל בסדר גמור ואפילו יש מרפסת ומאוורר.

גשר Kapellbrücke בלוצרן.

לוצרן היא עיר מדהימה. ההרגשה היא כאילו בנו עיר בתוך נוף. היא מתחברת לנוף שהיא נמצאת בו ברצף מעורר השתאות. במרכז העיר יש אגם יפיפה ששטים בו בשלווה ברבורים. על האגם בנוי גשר עץ בשם  Kapellbrücke. מומלץ ללכת על הגשר ולהתפעל מהנוף משני הצדדים.

אגם לוצרן.

מה שנחמד בלוצרן, שיש בה כל מיני “הפתעות” שאי אפשר לצפות להן מראש. למשל, כשביקרנו בה היה במקרה קונצרט ליד האגם עם תזמורת שלמה. המון בתי קפה וגלידריות מצוינות מעטרות את העיר.

ביום השני, אכלנו ארוחת בוקר במלון ולאחר מכן נסענו לקניון הארה (Aare gorge). בדרך עברנו בנקודת תצפית מדהימה בשם Lungern.

הנוף לאגם Lungern, שוויץ.

בקניון הארה ניתן לקנות כרטיס משולב עם מפלי רייכנבאך או רק כניסה לקניון. לדעתי אפשר לוותר עם המפלים.

בקניון הארה יש טיול הלוך-חזור מאוד קל, שמותאם רובו לעגלות. לצד הקניון עובר נחל מהמם.

קניון אארה

מפלי רייכנבאך (Reichenbachfall) נמצאים לא רחוק (3 דקות נסיעה). הם נודעים בעיקר כ”מקום מותו” של שרלוק הולמס. כדי להגיע אליהם צריך לעלות על מטרונית (מעין רכבל). משם אפשר לעלות ברגל לטיול הליכה למקור של המפלים, לדעתי די מיותר. מי שמתכוון לבקר במפלי הריין, אין לו טעם לבקר גם במפלי רייכנבאך.

משם המשכנו לאינטלקן (Interlaken)- מרחק של כרבע שעה נסיעה. אינטלקן הינה עיירה ציורית הממוקמת בין שני אגמים. יש בה רחוב ראשי עם חנויות מזכרות (יקרות בטירוף) וכמה מסעדות. אכלנו שם במקדונלדס- ארוחה עולה כ-50 ₪. באינטלקן יש כמה אטרקציות נחמדות כמו מצנחי רכיבה וכרכרות עם סוסים, אבל כל האטרקציות מאוד מאוד יקרות.

עלינו על הרכבל לפסגת הרדר קולם (Harder Kulm)- לא זול (32 פרנק לשני הכיוונים, 16 פרנק לכיוון). אם אתם מטיילים עם ילדים גדולים או ללא ילדים, מומלץ לעלות ברכבל ולרדת ברגל (יש מסלול הליכה). אמנם הפסגה לא גבוהה יחסית להרים באיזור (1,322 מטרים), אבל נשקף משם נוף מדהים של כל ההרים והעמקים באיזור. בתצפית הרדר קולם- במיוחד ממרפסת היוצאת מהצוק. לא לבעלי פחד גבהים…

הנוף מהרדר קולם, אינטרלקן

קצת קשה למצוא את הרכבל להרדר קלום- צריך להגיע לתחנת הרכבת  Interlaken ost ומשם להמשיך מעט צפונה (חפשו ב-Google maps או תשאלו אנשים).

מאינטרלקן חזרנו ללוצרן. שם אכלנו במסעדה נהדרת Des Alpes. נמצאת על הטיילת, ליד האגם. המסעדה מתמחה באוכל שוויצרי אותנטי. המנה שאנחנו הזמנו נקראת Aelpler Margronen, זה סוג של פסטה שוויצרית עם שמנת, תפו”א ובצל. פשוט מנה מדהימה.

במקרה עברנו ליד ערב סלסה קובנית וכמובן שנכנסנו לרקוד. זה מה שכיף בלוצרן- אף פעם אי אפשר לדעת אילו הפתעות תמצאו שם 🙂

ביום השלישי, עשינו צ’ק אאוט, אכלנו ארוחת בוקר במלון והספקנו לעשות סיבוב ליד המלון ולבקר באנדרטת “האריה הבוכה”. לאחר מכן נסענו לכיוון מפלי הריין (Rheinfall). אנחנו חנינו ליד טירת לאופן, ירדנו ברגל עד לסירות ולקחנו סירה לצד השני. מפלי הריין הם מפלים עם זרימה מאוד חזקה ובצד של טירת לאופן אפשר ממש להתקרב אליהם עד כמעט נגיעה.

מפלי הריין

בצד השני של הנהר יש מעין טיילת עם מסעדות וגלידריות וגם גן משחקים לילדים. בילינו שם קצת ואז לקחנו את הסירה, שעשתה סיבוב בנהר ואז הגיעה די קרוב למפלים. ממליצה לעשות את השיט הזה כי המפלים מאוד מרשימים כשרואים אותם מלמטה.

לאחר מכן לקחנו חזרה סירה לצד של טירת לאופן ועלינו למעלה. לא היה לנו הרבה זמן, אז נסענו ישירות למלון ליד באזל (שעתיים נסיעה, מזל שאיתני היה עייף ונרדם כל הדרך). המלון נמצא בגרמניה, קרוב לגבול עם שוויץ ועם צרפת. בערב חיפשנו מקום לאכול וראינו באפליקציה של Tripadvisor מסעדה מומלצת קרובה. עברנו גשר כדי להגיע אליה. בדיעבד מסתבר שהגענו לצרפת בלי לשים לב בכלל 🙂

העיר שהגענו אליה בצרפת במקרה נקראת Huningue, יש שם כיכר יפה עם מזרקה- הילדים השתעשעו במזרקה ואנחנו ישבנו לאכול במסעדה האיטלקית La Piazzetta. זמר איטלקי הנעים את זמננו עם מחרוזת שירים איטלקיים ולאחר האוכל קמנו לרקוד- סיום מושלם לטיול נהדר.

הטיסה שלנו הייתה לפנות בוקר- החזרנו את הרכב למקום שממנו שכרנו (Sixt) ומשם נכנסנו לשדה.

שיהיה לכם טיוליס נפלא!

אהבתם? עשו לי לייק בפייסבוק!