טיפים למטייל בסין

מתכננים טיול לסין? הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת. לגזור ולשמור.

  • סין היא מדינה ענקית. הדבר הראשון שאתם צריכים להחליט הוא באיזה איזור לטייל. אם ברשותכם כחודש, הדילמה היא בין חבל יונאן לבין בייג’ין+ שנגחאי+ יאנגשו. איך להחליט? פשוט מאוד. אוהבים טראקים ונוף? לכו על יונאן. אוהבים ערים גדולות? בחרו באופציה השנייה.
  • אם אתם מגיעים לאיזור שנגחאי, מומלץ להגיע ל”עיירות מים” כגון סוז’ו וטונגלי. 
  • צריך ויזה לסין. החל מנובמבר 2016, הויזה לאזרחים ישראליים תקפה ל-10 שנים. לוקח לפחות 4 ימי עבודה מהרגע שהפקדתם את הדרכונים בשגרירות הסינית ועד שקיבלתם את הויזה, אולם לא כדאי לחכות לרגע האחרון. בצעו את הפרצדורה לפחות שבוע-שבועיים לפני הטיסה. צריך להגיע לשגרירות עם: טופס מלא וחתום, דרכון בתוקף לא פחות מחצי שנה, צילום דף ראשון דרכון, הזמנה ספק או חברה מסין או הזמנת מלון וטיסה. לעוד מידע, אפשר לקרוא באתר של שגרירות סין בישראל.
  • העזרו בתכנון בקבוצות בפייסבוק המיועדות למטיילים בסין כגון “סין למטיילים”  ו”הכל על סין“.
  • שימו לב למזג האוויר! בחורף קר מאוד באיזור בייג’ין. ארזו בהתאם. מידע על מזג האוויר בסין באתר הבא: https://www.travelchinaguide.com/climate/
עיריית המים Tongli. שווה ביקור

 

  • בסין אין קליטה של רשתות חברתיות, לכן חשוב מאוד להוריד אפליקציה בשם VPN ולהפעיל אותה שם לפני שמנסים להשתמש בפייסבוק/אינסטגרם/וואטסאפ וכו’.
  • אם כבר באפליקציות עסקינן, הורידו אפליקציות תרגום מאנגלית לסינית ולהפך. למשל, Chinese English Translator App
  • בכל מקרה, כדאי להדפיס כמה מילים שימושיות בסינית (כגון “כניסה” ו”יציאה”, “שלום”, את המספרים וכו’).
  • לפני שאתם נוסעים למקום מסוים, הכינו את שם המקום מראש בסמארטפון (צלמו את המסך עם השם בסינית) והראו לנהג. כי אין סיכוי שתדעו להגות אותו נכון.
  • אתם היגייניים במיוחד? הו. כל השירותים בסין כמעט הם בול פגיעה. כן, גם במקדונלדס. בהצלחה.
  • הזהרו ממלכודות תיירים! בפוסט שלי על בייג’ין סיפרתי איך לקחו אותנו באחד הטיולים ל”מרפאה” סינית וניסו למכור לנו תרופות סיניות במאות שקלים. שימו לב שאתם לא מתפתים לקנות דברים שאתם לא צריכים.
  • מצטערת, אבל השופינג הולך לאכזב אתכם. בעיקר בתחום הביגוד. רוב הדברים באיכות ירודה למדי. אם כבר מצאתם משהו שווה התמקחו. בחלק מהשווקים בערים הגדולות המוכרים מבינים עברית, קחו את זה בחשבון.
  • אוכלים הכל? יופי. השארו פתוחים לטעמים מיוחדים וחדשים. צמחונים/שומרי כשרות/סתם נגעלים? הצטיידו מראש בפתק שאומר “אני צמחוני”. זה לא תמיד עוזר (מניסיון), אבל זה מפחית נזקים. העזרו באתר הבא כדי להכין את הפתק: http://hebrew.cri.cn/1/2015/05/20/2s29357.htm
  • יש אופציות אוכל מערביות רבות, בעיקר בערים הגדולות. תוכלו למצוא סניפים רבים של מקדונלדס, KFC וסטארבקס. 
  • שימו לב שבסין אין זכות קדימה להולכי רגל, מה שגורם למצב קצת כאוטי בכבישים. נסו לא להידרס.
  • חברת היינאן איירלינס פתחה לאחרונה קו ת”א-בייג’ין וכרגע יש מבצעים מאוד זולים לקו זה (החל מ-399 דולר לטיסה!). שמעתי המלצות על חברה זו. שווה לבדוק.
  • קראו את הפוסטים שלי על בייג’ין, שנגחאי, גווילין והונג קונג.

 

להתראות 再见

ונסיעה נעימה!

 

שלומית

  • תודה מיוחדת ל-Javier Plecel שסייע בהכנת הכתבה.

Comments

comments

4 thoughts on “טיפים למטייל בסין”

  1. היי מתחבר למרבית ההמלצות
    אבל כמה דברים
    סין גדולה כמו שנכתב ולכן הדילמה היא ממש ממש לא רק בין חבל יונאן, בייגינג שנגחאי ויאנגשו…בסין יש את כל אזור הצפון מגבול סיביר (beijicin,mohe), דרך חרבין, ג’ילין , changbaishan ועוד ועוד ועוד!!!!
    לגבי האוכל,נכון שניתן למצוא אוכל מערבי אך יקר ומיותר, הגעתם לסין, לתרבות חדשה, וכמו שנאמר ” הדרך ללמוד תרבות היא דרך האוכל שלה” לכו לשווקי אוכל,שבו במסעדות פועלים תתנסו תסתקרנו, מי נוסע עד סין כדי לאכול חומוס ומקדונלדס??? כאלה יש גם בדיזינגוף
    דבר נוסף, כשאתם מגיעים למלון/גסטהאוס, דבר ראשון לקחת כרטיס ביקור של המקום…
    קודם כל זה יעזור לכם לטייל בראש שקט ברחובות בלי לנסות לחשב כל הזמן איך לחזור.
    דבר שני במידה ואתם רוצים לחזור במונית,פשוט מראים לנהג והוא יקח אתכם…
    למתקדמים והעצמאים, תגלו מה תחנת המטרו הכי קרובה למקום מגוריכם (במידה ויש מטרו בעיר כמובן) וכך תוכלו להסתובב חופשי ולחזור ,הרבה יותר זול ומעניין ממונית

    1. תודה יונתן!
      אתה צודק, יש עוד המון המון מקומות שאפשר לבקר בהם.. אבל בשביל 3 שבועות עד חודש, צריך ממש להתמקד.
      גם אני חושבת שכדאי לנסות אוכל מיוחד בכל יעד בעולם. לא מבינה אנשים שנוסעים עד לסין/יפן/איטליה וכו’ כדי לאכול במקדונלדס.. אבל צריך לזכור שהאוכל שם *מאוד* שונה ממה שאנחנו מכירים ויש אנשים שמאוד קשה להם עם זה.
      כרטיס ביקור זאת עצה חשובה מאוד! לחלופין, אפשר לצלם עם הטלפון הנייד את כרטיס הביקור. חייב שיהיה כל הזמן את הכתובת בסינית.

      1. סתם סיפור משעשע…
        לפני שנפגשתי עם הקבוצה בבית חולים ב hangzhou, ליוותי שני חברים טובים לטיול ב beijing, shanghai, yiwu…יום אחד היינו ממש ממש רעבים, והידידה לא הסתדרה עם האוכל הסיני, אז אמרתי לה בואי הנה מקדונלדס, החבר הטיל וטו ואמר שהוא לא מוכן לאכול במקום לא “אותנטי”….
        לקיצור הסיפור, המסקנות שהתקבלו לאותו היום הן:
        1. על פי החבר, מקום אותנטי נמדד ע”פ הלכלוך שיש על הריצפה והשולחנות….למרות שזה לא המדד עדיין זרמתי איתו ומצאתי לו מסעדות פועלים בסמטאות נטושות….
        2. למרות שמקדונלדס היא רשת בינלאומית, מקדונלדס סין היא מסעדה אותנטית, כי רק שם תמצאי תפריט כזה…
        ??

      2. אה כן ולצלם כרטיס ביקור זה מצויין ונוח, עד שאתה מגלה שנשארת בלי סוללה חחחח היה סיפור משעשע ומאתגר בו זמנית

Comments are closed.