סינגפור: אפשר לוותר על שינה

 

סוכריות:

  • עיר אורבנית וחדשנית.  
  • עירוב מעניין של תרבויות. ממליצה לבקר ברובעים השונים- רובע הודי, רובע סיני, רובע מוסלמי.
  • מלון מרינה ביי סאנדס (Marina Bay Sands)- אולי המלון הכי טוב שהתאכסנתי בו אי פעם.
  • מתחם קלארק קיי- מתחם בילויים מומלץ.
  • הגנים הבוטניים מיוחדים ויפים.
  • האי המלאכותי סנטוסה ובו אולפני יוניברסל
  • מומלץ לבקר בזמן ראש השנה הסיני. חוויה בלתי נשכחת.

כרישים:

  • סינגפור לא זולה. בכלל לא. כשמגיעים מהמזרח, אפשר לקבל “הלם מחירים”. 
  • סינגפור מקום קטן יחסית, כך שכמות האטרקציות די מוגבלת. לדעתי 5-6 ימים מספיקים לטיול ממצה.
  • אסור ללעוס שם מסטיק! וגם תזהרו לא ללכלך/ להתיז גרפיטי (כדי שלא תקבלו עונש של מלקות!)

 

אם אתם מחפשים מקום מיוחד במזרח, מקום מודרני הכולל בתוכו המון תרבויות שונות, כדאי לכם לחשוב על סינגפור. הרבה משלבים את סינגפור כחלק מטיול במזרח ולדעתי בצדק. היא בהחלט אחת הערים המועדפות עלי (בוודאות ב-Top 5  שלי). אם אתם צריכים עוד שכנוע לכך שסינגפור מדהימה בכל כך הרבה בחינות, אתם מוזמנים לצפות בסרטון של הבלוגר Nas Daily שהחליט לעבור לגור שם! סינגפור היא אחת המקומות הבודדים שבהם כמעט ויתרנו על שינה, מרוב שרצינו להספיק לראות ולחוות אותה במלואה. אז יצאנו משם עם חוסר שינה מטורף, אבל עם המון חוויות מדהימות 🙂

אז מה כל כך מיוחד בה אתם שואלים? כבר בשדה התעופה יש תחושה שהגעתם למקום הסטרילי ביותר שהייתם בו. למשל, בשירותים בשדה התעופה יש מסך שבו אתם מתבקשים לדרג את המנקה!

אין פחים כמעט בשום מקום ברחובות ובכל זאת אין לכלוך. הכוונה בכלל. בכלל בכלל.

שלטים במטרו. מי שאוכל/שותה במטרו עלול לקבל קנס של 500 דולר; מי שמעשן- קנס של 1000 דולר

אסור להיכנס עם מסטיק למדינה. צריך אישור ללעוס מסטיק!

אבל חוץ מהניקיון, יש בה עוד המון דברים מדהימים- סינגפור היא עיר-מדינה שכוללת המון תרבויות שונות- סינים, מלזים והודים. יש רבעים בעיר המתאפיינים בסגנון שונה- רובע סיני, רובע מוסלמי ורובע הודי, כל אחד מהם הוא חגיגה של תרבויות.

מכונה אוטומטית לממכר נעליים

אנחנו ביקרנו בסינגפור במשך 5 ימים, כחלק מטיול במזרח (אחרי תאילנד).

יום 1- קלארק קיי וצ’יינה טאון

נחתנו מתאילנד בצהריים, כך שהיה לנו רק את הערב.

התחלנו בטיול בטיילת ליד הנהר. גדות הנהר מלאות בבתי קפה ובמסעדות, מלאות באנשים (סינגפור היא המקום ה-3 בעולם במדד הצפיפות!). הגענו לאזור בילויים בשם Clarke Quay. זה איזור שתוכנן מראש וכולל מספר מתחמים שבניהם מזרקה. המתחמים כוללים מסעדות ופאבים עם הופעות של זמרים וגם מועדונים.

רקדנית בטן במסעדת “שירז” בקלארק קיי.

משם עברנו לצ’יינה טאון, הרובע הסיני. כשהתקרבנו לשם ראינו הופעה מחול ושירה לרגל ראש השנה הסיני. המקום היה מוצף באלפי אנשים. ברובע זה, שוק סיני גדול שכלל מזכרות של ראש השנה ובאופן כללי מזכרות של סינגפור, פירות, מאכלים וכו’. השעה הייתה כבר אחרי חצות ועדיין היו שם מלא אנשים.

שוק בצ’יינה טאון

יום 2- מרינה ביי סאנדס, בריכה אינסופית וחגיגות השנה החדשה

קצת הסבר על המלון (Marina Bay Sands): יש בו מקום ל-30 אלף איש (!), קניון, גנים בוטניים, מרינה, מסעדות, תיאטרון וקולנוע וכמובן גולת הכותרת- הבריכה הכי גבוהה בעולם. הבריכה היא infinity pool, שבעצם מעוצבת בצורה “נשפכת” אל הנוף.

מלון מרינה ביי סנדס (Marina Bay Sands)

גם הנוף מהחדר פשוט מדהים- נוף לחממות של הגנים הבוטניים שבניות בצורה מיוחדת. המיטה בחדר הייתה נוחה מאוד! הצוות של המלון מדהים, עוזרים בכל שאלה ובקשה. פשוט מלון מושלם.

הנוף מהחדר במלון. מרינה ביי סנדס.

האטרקציה המרכזית של המלון- הבריכה. הרגשנו בגג העולם (תרתי משמע). לבריכה יכולים להגיע רק אורחי המלון, חוץ מסיורים מאורגנים שנערכים שם. הבריכה ממש ענקית, זו למעשה הבריכה המוגבהת הכי גדולה בעולם.

הבריכה המוגבהת הכי גדולה בעולם. מרינה ביי סנדס

בצהריים בחרנו לבקר בקניון של המלון, שיש בו Food Court עם מאכלים מכל העולם ושיחקנו בקזינו של המלון (שנמצא בקניון).

במרינה, הצמודה למלון (השם מחייב), התקיים מופע אורקולי.

במופע הוקרנו על המים תמונות של ילדים משחקים ואנשים. לאחר מכן הלכנו למופע אורקולי נוסף בגנים הבוטניים, בצד השני של המלון, שמהלכו ה-super trees הוארו בצבעים שונים. Super tree הם מבנים דמויי עץ ענקיים שנוצרו במיוחד בגנים הבוטניים ואפשר לראות אותם מרחוק. ישבנו על קצה הגשר וצפינו בהם.

פסטיבל לכבוד ראש השנה הסיני

אחרי המופעים עלינו שוב לבריכה, לראות אותה בלילה. באיזור של הבריכה יש גם ג’קוזי וגם מסעדה, מועדון לילה ותצפית גדולה.

המשכנו על הגשר שמוביל לצד השני של הארנה, שם היה אצטדיון עם פסטיבל סיני ענק, לקראת השנה הסינית החדשה. ביקרו שם להערכתי אלפי אנשים. הוא כלל כמה מסעדות סיניות, לונה פארק ובמות עם להקות מחול סיניות. את הפסטיבל קישטו בובות בצורת סוס, פסלים של סינים ושערים סיניים שהוקמו שם.

בחצות הוקרן מופע זיקוקים מרשים, בתוך האגם.

לאחר הפסטיבל חזרנו למלון, התארגנו ועלינו שוב לקומה 57, למועדון של המלון. הייתה שם מסיבה עם דיג’יי מצוין והמון אנשים- סינגפורים, הודים, תיירים. המקום היה מאוד יוקרתי, וכמובן צפה לנוף המדהים. באותו לילה ישנו שעות ספורות.

יום 3- גנים בוטניים, Orchad Street ובית חב”ד

בבוקר אכלנו ארוחת בוקר במלון. יש שתי אופציות- מסעדה בקומה 57 שבה ארוחת הבוקר יותר מצומצמת ומסעדה בקומת הכניסה, שבה יש יותר מגוון. העדפנו לאכול לקומת הכניסה. 

הארוחה עלתה 150 ₪ לאדם וכללה גבינות, סלטים, פירות, חביתות, אוכל הודי, אוכל סיני וקינוחים.

הלכנו לטייל בגנים הבוטניים. הכניסה לגנים בחינם והם כוללים כמה אטרקציות בתשלום.

סופר טריז (Super Trees) הגנים הבוטניים של סינגפור (Gardens By the Bay)

נסענו לרחוב הקניות Orchad street. זו הייתה הליכה ארוכה, כי הרחוב היה מאוד ארוך ובדרך ראינו מבנים מיוחדים וגנים ציבוריים יפים עם פרחים ומזרקות.

בערב הלכנו לבית הכנסת של סינגפור.

המשכנו לארוחת ערב בבית חב”ד, בתוך אולם קטן עם שולחנות ומפות. מאוד שונה מבית חב”ד בבנגקוק. היו כמה עשרות אנשים סגנון הארוחה: סלטים ודג בהגשה לשולחן של מלצרים הודים, שגם הגישו לנו יין ומנה עיקרית וקינוחים בסגנון של בופה.

יום 4- רובע הודי, רובע מוסלמי, סנטוסה וסלסה

התחלנו את היום ברובע הסיני, ברחוב פגודה. יש בו שוק נחמד ובכניסה לרחוב יש מקדש הודי דווקא (עם פסלים של פרות ואלים בודהיסטיים).

מקדש בודהיסטי. רח’ פגודה

משם נסענו במטרו לרובע ההודי. הרובע נקרא Little India. ברובע יש גם חנות כלבו ענקית בסגנון הודי בשם “מוסטפה סנטר“. מאוד נחמד.  

המשכנו להסתובב ברובע- מלא חנויות, שוק מקורה והמון המון הודים. אכלתי שם מאפה ממולא בתפוחי אדמה.

הגענו עד לרובע המוסלמי ברחוב Arab st. הוא פשוט מדהים, נראה כמו סצינה מהסרט “אלאדין”. הוא כולו מלא במסעדות ערביות ויש בו מסגד מדהים ביופיו.

המסגד ב- Arab Street

לקחנו משם מטרו לSentosa. סנטוזה זהו אי מלאכותי שכולו מוקדש לתיירות- יש בו מלונות, חוף ים ואטרקציות שונות כגון יוניברסל סטודיוס, קניון, כיכרות, רכבל וכו’. נסענו ברכבת ב4$. הרכבת יצאה מקניון ענק.

הגענו לאי שהיה מפוצץ באנשים, כנראה בגלל החג. באי הוצג מופע אקרובטיקה ומופע אש.

האי סנטוסה- מופע אקרובטיקה, בובות ענק ויוניברסל סטודיו

בערב יצאתי למועדון סלסה בAmara hotel. הכניסה עלתה 21$, אך כללה 2 משקאות חינם. מועדון מדהים עם קוקטיילים מאוד טובים.

יום 5- גן החיות של סינגפור

ביום זה נסענו לגן החיות של סינגפור ושהינו בו בערך 4 שעות. הוא מרוחק ממרכז העיר- בערך 20 דקות נסיעה. התברר לנו שהמוניות עובדות רק לפי מונה והם מאוד הוגנים (מפחדים שייקחו להם את הרישיון, כפי שהם בעצמם אמרו לנו). הנסיעה עלתה בערך 50 ₪ לכיוון.

גן החיות לא היה מאוד גדול. הוא מכיל חיות נדירות ויפות, כמו: טיגריס לבן, היפופוטמים, ג’ירפות, אריות, אריות ים, בבונים ואורנג-אוטן (יש שם את תצוגרת האורנג-אוטנים הכי גדולה בעולם). היה גם מופע נחמד לקהל שבו עובדי הגן קראו לחיות שונות וכל אחת נכנסה בתורה (קופים מיוחדים, למשל) וגם הציגו נחשים גדולים ומפחידים.

נמר לבן, גן החיות בסינגפור

לסיכום- סינגפור היא אחת הערים המיוחדות והמעניינות שיצא לי לבקר בהן, מאוד מומלץ לא לפסוח עליה בביקור במזרח!

 

שיהיה לכם- טיול מתוק!

Comments

comments

2 thoughts on “סינגפור: אפשר לוותר על שינה”

  1. סינגפור נשמעת כמו מקום מרתק במיוחד! אהבתי את תחילת הפוסט בו את מפרטת סוכריות וכרישים, זה רעיון מדליק!

Comments are closed.