קרפאטוס – גן עדן קרוב לבית

סוכריות:

  • קרפאטוס- מקום מושלם ל”בטן גב”.
  • חופים של קרפאטוס מדהימים עם מים שקופים.
  • מזג האוויר בקרפאטוס טוב בקיץ ובסתיו.
  • מומלץ לבקר בכפר “אולימפוס”.
  • אוכל מעולה!
  • המסעדות הכי טובות בפיגדיה: Pigadia, Acropolis ו-Uno (מסעדה איטלקית).
  • ממליצה על הסיורים שלאופק תיירות“.
  • ממליצה לצפות בסרטון הוידאו של הטיול (בהמשך)

כרישים:

  • אין המון אטרקציות בקרפאטוס, מקום לנוח.
  • זה גם לא המקום לשופינג. יש רחוב אחד של חנויות, המזכרות די יקרות.
  • הכבישים ממש ממש מפותלים וקשים לנהיגה.
  • החבילות של הישראלים מוגבלות לשני מלונות (בנתיים).

 

אם הייתי אומרת לכם שבמרחק שעה ורבע טיסה מכאן יש מקום קסום עם אוכל נהדר, אנשים נחמדים וחופים כמו בתאילנד, הייתם מאמינים לי? כדאי שתתחילו להאמין!

במרחק כל כך קרוב, ממש “מעבר לרחוב”, גיליתי פנינה אמיתית. אחת כזאת שמצד אחד בא לי שתישאר רק שלי, ומצד שני לגלות אותה לעולם. אז הנה, אני פה, לגלות לכם את קרפאטוס!

הטיסות לאי קרפאטוס (או קרפתוס?) ביוון משווקות על ידי “אופק תיירות”. הם המשווקים הבלעדיים והם שולחים מדריך שילווה את קבוצה הישראלים. למדריך שלנו קראו גילי, והוא מקור המידע לכל דבר שצריך לדעת. הנסיעה לאי היא לא במסגרת טיול מאורגן. אפשר, אם רוצים, לקחת טיולים יומיים יחד עם גילי בתשלום נוסף. מה שכל כך כיף בסוג כזה של נופש- זהו סוג של “טיול מאורגן לייט”. אפשר להחליט עד כמה מטיילים בקבוצה ועד כמה לבד, לפי ההעדפות שלכם. הישראלים מרוכזים בשני מלונות (אחד 4 כוכבים ואחד 5 כוכבים) ובעצם נתקלים באותם אנשים כל יום. זה היה מאוד נחמד, כי כך הכרנו אנשים. התחברנו עם זוג מקסים (ישראלי) ובילינו איתם הרבה.

לטיול נסענו זוג + תינוק בן 4 חודשים.

היום הראשון- נחיתה בנמל תעופה קטנטן וסיור להיכרות האי

טיילתי הרבה בחיי. הייתי במקומות מתיורים והמוניים ומקומות קטנטנים, אבל בחיים לא הייתי בשדה תעופה כל כך קטן כמו בקרפאטוס. אולי לא תאמינו לי, אבל הוא אפילו יותר קטן מאשר השדה באילת. בחיי. יש שם אולי שניים-שלושה אולמות בכל השדה, ויש רק טיסה אחת שנוחתת וממריאה בכל פעם.

אופק תיירות דאגו לנו לאוטובוס שייקח אותנו ישר למלון. אנחנו בחרנו במלון- Alimounda Mare, מלון 5 כוכבים. אני יודעת שיש הפרש די רציני במחיר בין המלון הזול ליקר, אבל תעשו טובה לעצמכם, חיים רק פעם אחת 😊 רק הבריכה המדהימה של אלימונדה מארה שווה הכל. חוץ מכאשר היינו בטיולים או במרכז העיירה, די חיינו שם כל הזמן. זאת בריכת אינפיניטי עם נוף מדהים ובספטמבר היה מזג אוויר מושלם (לפחות בשעות היום, לקראת הערב נהייה די קריר). לא התחשק לנו לזוז משם. ליד הבריכה יש בר קוקטיילים עם משקאות ממש טעימים ואפשר לבקש מהמלצר שבבריכה להגיש לכם מה שתרצו. בקיצור- הבריכה של אלימונדה מארה היא אחת האטרקציות השוות בקרפאטוס.

 

הבריכה של אלימונדה מארה – אחת האטרקציות השוות

חוץ מהבריכה השווה, במלון יש גם אוכל ממש טעים. בצהריים אפשר להזמין מתוך תפריט, כמו במסעדה, ובבוקר ובערב יש בופה (בבוקר הבופה כלול במחיר, בערב לא). ביום הראשון אכלנו במלון בצהריים, מומלץ.

החדרים עצמם לא מלהיבים, די “סטנדרטיים”, אבל מרווחים ויש נוף מדהים לים מהמרפסת.

כשהגענו למלון, אחת המנהלות עשתה איתנו שיחת פתיחה והסבירה לנו על המלון. לאחר מכן התארגנו בחדרים ואחר הצהריים גילי עשה לנו סיור היכרות עם העיר- פיגדיה (Pigadia). זאת עיר די קטנה, יש שם 2 רחובות “ראשיים” עם כמה הסתעפויות, אחד עם מסעדות (על הנמל) ואחד עם חנויות, בעיקר של מזכרות.

סעדנו במסעדת Pigadia (כמו שם העיר). לא יודעת מה יותר נפלא- האוכל או השירות. הם כל כך נחמדים שם, בקרפאטוס. בכל מקום הם פונים, מחייכים ותודעת השירות באמת גבוהה. אפילו קיבלנו קינוח על חשבון הבית 😊

במיוחד היוונים אוהבים ילדים ותינוקות, הם ממש מתלהבים מהם.

היום השני- טיול בספינה לחופים בלתי נשכחים

נרשמנו אצל גילי לטיול בספינה. ממש ממליצה על הטיול הזה. אפשר להגיע עם הספינה לחופים מרוחקים בקרפאטוס (למשל, ל-Achata). הספינה יוצאת מהנמל, היינו רק ישראלים עם אנשי צוות מקומיים. ארזי הקטן היה עלינו רוב הזמן, או שישן בעגלה (ונהנה מתחושת הנדנוד של הגלים). הגענו לנקודה שבה, מי שרצה, קפץ למים ושחינו קצת מסביב לאוניה. המים היו בטמפרטורה מושלמת והנוף של החופים מסביב נהדר.

 

געגועי לתאילנד. חוף טיפוסי בקארפטוס

הגענו עם הספינה לחוף מקסים, שם היא עגנה וירדנו לחוף. צוות הספינה בישל ארוחת צהריים (אורז ובשר). נתנו לנו זמן חופשי (בערך שעה) שאותו “בזבזנו” לרוב בלצלם ולהצטלם. אני לא אגזים אם אומר שהחוף נראה כמו חוף בתאילנד.

בערב יצאנו שוב לאיזור הנמל ואכלנו במסעדה האיטלקית UNO. מסעדה ממש טובה, רק קחו בחשבון שהמנות ענקיות! נשארה לנו כמעט פיצה שלמה לקחת חזרה למלון.

הפיצה ב-UNO. מנות ענקיות.

היום השלישי- סיור בכפר האולימפוס

אוקיי, לגבי היום הזה לי ולמני יש דעות חלוקות.

כפר האולימפוס בקרפאטוס הוא כפר קטן הממוקם על הר גבוה. הדרך לשם מפיגדיה (העיר שבה נמצא המלון) לא פשוטה בלשון המעטה ומאוד ארוכה- בערך שעתיים כולל עצירות. הדרך רוויה בפיתולים ולא נעימה לאנשים שסובלים מבחילות או מסחרחורות. אנחנו נסענו באוטובוס מאורגן של אופק תיירות (מצדיעה להם על הבחירה הטובה של נהג האוטובוס) ובחיים(!) לא הייתי מוכנה לנהוג את הדרך הזאת. לדעתו של מני הנסיעה לא שווה את הביקור בכפר. אני דווקא כן רוצה להמליץ על הטיול הזה ותיכף אסביר למה.

 

הכפר אולימפוס. כפר מרוחק בהרי קארפטוס.

הכפר מאוד קטן וחמוד, ממש “יווני מסורתי”- בתים לבנים ותכולים ומלא במסעדות אותנטיות עם אוכל יווני נפלא.  אנחנו אכלנו, בהמלצתו של גילי, במסעדה משפחתית קסומה בכניסה לכפרטברנה אולימפוס“. ללא ספק, שם אכלתי את עלי הגפן הממולאים הטעימים ביותר שטעמתי מימי!

כבר אמרתי שיוונים אוהבים ילדים. אבל לא נתקלתי עדיין באהבת ילדים כמו בכפר אולימפוס! בכפר זה אין כמעט ילדים (רק אולי שניים או שלושה), גרות שם בעיקר אלמנות מבוגרות וכמה זוגות מבוגרים. כל הזוגות הצעירים עזבו ואין כמעט משפחות. אני מניחה שבגלל שקשה להגיע לשם, גם לא מגיעים לשם הרבה עם תינוקות/ילדים. הרגשנו כמו אטרקציה! בכל פינה עצרו אותנו וליטפו את ארזי (שהיה במנשא כמובן, יש שם המון מדרגות), דיברו איתו וצחקו איתו. הוא היה ממש “סלב” 😊

חנויות בכפר אולימפוס.

חוץ ממסעדות יש שם חנויות מזכרות, חנויות לממכר שמן זית איכותי וכנסייה יפה. גם הנוף משם מהמם.

בערב יצאנו למסעדה, צמודה למסעדת אקרופוליס. היא הייתה סבירה, אבל על  מסעדת אקרופוליס קיבלנו עליה המון המלצות. הישראלים חזרו אליה שוב ושוב. בכלל,האוכל היווני פשוט מעולה! הציזיקי בכל מקום נימוח, הדגים טעימים וגם הממולאים. פשוט תענוג.

היום הרביעי- הבריכה במלון וסיבוב בעירייה

ביום הזה לא עשינו יותר מדי. בילינו את רוב היום בבריכה, שתינו קוקטיילים וטיילנו בעירייה. בערב אכלנו בבופה של המלון, ממש טעים.

בלילה הלכנו לטברנה. ישנה טברנה מאוד מומלצת מול המלון בשם Pelagos. כל לילה החל מ-20:00 מנגנת שם להקה שירים יווניים. אפשר לשבת שם, לשתות אוזו ולרקוד לצלילי הבוזוקי. 

 

להקה מנגנת בבוזוקי, טברנת פלגוס.

היום החמישי- מגיעים לחוף הכי יפה בקרפאטוס

במהלך כל הימים שלנו באי קרפאטוס ביקרנו בחופים כל כך יפים. אז כשגילי הציע לנו, לקבוצה הישראלית, לקחת אותנו לחוף Amoopi לא ידענו לאיזה חוף לצפות. לא ידענו שאנחנו הולכים לבקר באחד החופים היפים ביותר שיצא לי לראות מימי!

חוף אמופי, קרפאטוס

למעשה, באיזור Amoopi יש שלושה חופים. אני ממליצה ללכת לחוף המרוחק, הוא הכי פחות עמוס והכי יפה. בחרנו בו גם בגלל הנגישות (היינו עם עגלת תינוק). מזג האוויר היה מושלם, לא חם מדי ונעים. בשמש אפשר להשתזף ויש שם עץ ענק שנותן צל.

 

חוף אמופי. החוף נגיש לעגלות.

מה שיפה בחוף הזה שהמים פשוט שקופים ואין גלים בכלל, התחושה היא של בריכה, והמים מאוד רדודים גם במרחק רב מהחוף. אפשר ממש לעמוד בתוך המים ואין חשש מלשחות רחוק. הנוף של הצוקים מסביב כל כך מקסים שבאמת, אני ומני (וארז) התאהבנו במקום הזה. אפילו התחלנו לברר על לקנות שם בית ולבוא לשם כל שנה 😊 אפילו שהיינו שם כמה שעות, חוף אמופי השאיר לנו טעם של עוד.

היום השישי- טיסה חזרה לארץ

בדרך כלל הנופשים בקרפאטוס לא כאלו ארוכים. לנו יצא כך, בגלל שטסנו בין ראש השנה ליום כיפור. ביום האחרון הרגשנו כבר כמו קבוצה מגובשת. כולם כבר הכירו אותנו ושיחקו עם ארז, כאילו הוא הבן/הנכד שלהם. אבל לכל דבר טוב יש סוף. והפעם- לסוף הזה יש טעם של עוד.

שיהיה לכם טיול מתוק!

נהנתם? עשו לי לייק בפייסבוק!

 

Comments

comments

6 thoughts on “קרפאטוס – גן עדן קרוב לבית”

    1. הי דנה. לדעתי כן, אבל לקחת בחשבון שזו תחילת העונה ויכול להיות טיפה קריר. אבל קרפאטוס יחסית חמה. בקיצור, לדעתי שווה:)

Comments are closed.